top of page

ABOUT ME

 

My name is Imelda but my friends call me Imy.
I was born in Gioia del Colle (BA) and currently reside in Rome, where I majored in Egyptology at the Department of Ethnography Prehistoric of Africa at University "La Sapienza". I followed courses in African Archaeology organized by CEE at Université Libre de Brussels. I have written handouts and articles, participated in exhibitions and international conferences, I took part in excavations in Italy and Turkey, and I worked with the Centre for Studies of African Archaeology - Milan, with whom I participated in educational activities at the Museum of Natural History (MI). From 2002 to 2005 I served as Curator of the Museum of Poggiomirteto (Rome) to the archeology section, while in the '90s, I was the chair of Civilizations of Black Africa at the New University - Institute for Culture and Society of Rome.
I'm freelance film critic and currently work as a translator/adapter for a couple of dubbing companies in Rome and Milan.
I live and work in Roma with my two cats: Lilith e Grattastinchi (Stinki).
 
 

 

Mi chiamo Imelda, ma i miei amici mi chiamano Imy.

Sono nata a Gioia del Colle (BA), e risiedo attualmente a Roma, dove mi sono laureata in Egittologia presso la cattedra di Etnografia Preistorica dell'Africa dell'Università "La Sapienza". Ho seguito corsi di perfezionamento in Archeologia Africana organizzati dalla CEE presso l'Université Livre di Bruxelles. Ho scritto dispense e articoli, partecipato a mostre fotografiche e convegni internazionali; ho preso parte a campagne di scavo in Italia e Turchia e ho collaborato con il Centro Studi Archeologia Africana di Milano, con il quale ho partecipato ad attività didattiche presso il Museo di Storia Naturale (MI). Dal 2002 al 2005 ho ricoperto la carica di Conservatrice del Museo Civico di Poggiomirteto (RM), per la sezione archeologica; mentre negli anni ’90 sono stata titolare della cattedra di Civiltà dell'Africa Nera presso la Nuova Università degli Studi - Istituto Culture e Società, di Roma.
Mi occupo di Critica Cinematografica (freelance), e attualmente lavoro come traduttrice/adattatrice per alcune società di doppiaggio di Roma e Milano.

 

 

 

 

bottom of page